Strefa Rezerwacji

Kalendarz wydarzeń

Lipiec 2018
pn wt śr cz pt sb nd
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

linki

REKLAMA

Kup polisę on-line

ubezpieczenia

NASZA SONDA

Kartą, czy gotówką? Jak płacisz za granicą?
obojętnie
nie jeżdżę za granicę
wyłącznie kartą
tylko gotówką
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych „RODO”. Prosimy o zapoznanie się, jak będziemy przetwarzać Państwa dane po 25 maja 2018 r. Szczegóły: zakładka "Dane osobowe, Regulamin. Polityka prywatności" w dolnym menu strony.


aktualności powrót do aktualności

2018-05-14 11:57:17

Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji rozpoczął cztery postępowania, które wyjaśnić mają praktyki zarządców polskich lotnisk w sprawie zasad parkowania w strefach Kiss & Fly. Chodzi o porty w Warszawie, Modlinie, Krakowie i Katowicach.

Strefy Kiss & Fly (ang. Całuj i Leć), czyli krótkiego, darmowego postoju, funkcjonują na wielu lotniskach. Szczegółowe zasady korzystania z tych miejsc, w tym czas parkowania i liczba bezpłatnych wjazdów, różnią się w zależności od portu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził, na których lotniskach istnieją takie strefy i jakie są tam regulaminy.

- Najmniej korzystne zasady dotyczące krótkich postojów panują na lotniskach w: Modlinie, Katowicach, Krakowie i Warszawie. Dlatego chcemy sprawdzić, czy te porty lotnicze mogą wykorzystywać swoją pozycję rynkową i działać na niekorzyść innych przedsiębiorców. Ich praktyki mogą wywoływać negatywnie skutki dla konsumentów, którzy chcą odwieźć na lotnisku lub odebrać bliskich, czy znajomych. Co istotne, jest to na razie postępowanie wyjaśniające, czyli prowadzone w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom – mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Na praktykach lotnisk mogą najbardziej ucierpieć firmy prowadzące pobliskie parkingi. Ważnym elementem ich działalności jest przywóz i odbiór pasażerów do portu lotniczego. Oznacza to konieczność wielokrotnego wjazdu do strefy Kiss & Fly. Jednym z wątków postępowania będzie zatem sprawdzenie, czy limity bezpłatnych wjazdów i związane z nimi późniejsze opłaty nie powodują wyeliminowania z rynku tych przedsiębiorców.

Obecne zasady korzystania ze stref Kiss & Fly na czterech lotniskach są takie:

  • Port Lotniczy Warszawa-Modlin. Bezpłatne parkowanie do 10 minut, dwa razy w ciągu doby. Trzeci i kolejny wjazd kosztuje w sumie 25 zł.
  • Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice. Brak możliwości bezpłatnego wjazdu, koszt wynosi każdorazowo 5 zł.
  • Kraków Airport. Darmowy pobyt w strefie do 10 minut, maksymalnie 40 minut w ciągu dnia. Później 10 zł za każde rozpoczęte 10 minut.
  • Lotnisko Chopina w Warszawie. Darmowe parkowanie do 7 minut, od 7 do 15 minut - 30 zł, potem dodatkowa złotówka za każdą minutę. Limit pięciu bezpłatnych wjazdów w ciągu doby, od szóstego – 5 zł za każdy.
To kolejne działanie UOKiK dotyczące zarządców portów lotniczych. W zeszłym roku urząd wystąpił do nich w sprawie dostępności i cen wody w strefach wolnocłowych. Jednym z efektów była instalacja darmowych ujęć wody przez Lotnisko Chopina w Warszawie.

Podziel się informacją:

Wersje językowe

urlopletter

Zapisz się na nasz newsletter, to nie kosztuje.
Zobacz archiwum
Ważne! Nikomu nie udostępniamy Twojego adresu

Wyszukaj hotel

Booking.com

Wyszukaj lot

Kursy walut

EUR
4.32
USD
3.71
CHF
3.71
GBP
4.83
Średnie kursy, 23-07-2018
Żródło: NBP

HOTELE

Booking.com

Wyszukaj kemping

Zasady cookies

Nasz portal używa plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.