Strefa Rezerwacji

Kalendarz wydarzeń

Październik 2017
pn wt śr cz pt sb nd
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

linki

Kup polisę on-line

ubezpieczenia

REKLAMA

NASZA SONDA

Kartą, czy gotówką? Jak płacisz za granicą?
obojętnie
nie jeżdżę za granicę
wyłącznie kartą
tylko gotówką
TOP OKAZJE - najlepsze oferty biletów lotniczych, wycieczek i wyjazdów narciarskich. Sprawdź górne menu - druga zakładka od lewej.

Blog użytkownika japarol

Moja Korsyka 2010 cz1

Witam , chciałbym podzielić sie z Wami moimi wrażeniami z Korsyki. Mimo ,że dojazd samochodem jest  zaledwie 200 km dłuższy niż do Chorwacji to popularnośc Korsyki wsród naszych rodaków jest w zasadzie znikoma w porównaiu z popularnoscią Chorwacji.

Uprzedzając od razu uwagi znawców Korsyki chciałbym przyznać ,że opis , wrażenia i wszysco co uda mi sie przekazać słowami jest subiektywne, tendencyjne i obarczone moim osobistym brakiem obiektywizmu i wrodzonym cieszeniem sie "byle czym" :).

Dla ułatwienia postanowiłem podzielić cały tekst na podrozdziały tematyczne. Dziś "droga na Korsykę" i "Prom"

"Droga na Korsykę "

zarówno Google Maps jak i nawigacja (Auto Mapa) pokazały w wersji optymalnej trase ok 1800km, z czego 1650 km to droga ladowa i ok 150 morska.Trasa w zależności od miejsca wyjazdu i upodobań moze przebiegać przez Czechy lub Słowacje. Osobiscie wolę słowackie autostrady. Sa szersze i nowocześniejsze, te czeskie betonowe najbardzie przypominaja naszą "katowicka" , są węższe dwupasmowe. Winiety kupujemy na pierwszej stacji benzynowej , koszt to około 20 złotych za tygodniową. (uwaga- w Czechach podajesz numer samochodu przy kupnie , w Słowacji wpisujesz koniecznie na winietę). Niezależnie od wariantu czesko-słowackiego dalsza droga wiedzie przez Austrię , w tym przez Wiedeń i Gratz. autostrady doskonałe , chociaż są odcinki remontowane. Jeśli jedziecie w parę osób warto aby odcinek graniczny z Włochami pokonywał bardziej doświadczony kierowca ze wzgledu na "odcinek górski". winieta koszt ok 30 ,-. Dalej droga wiedzie przez Włochy i to jest jej najdłuższy ok 500 km odcinek . autostrada doskonała poczatkowo teren górski, potem aż do Bolonii nudny jak droga na Mińsk Mazowiecki. Od Boloni przejazd przez Apeniny to przeżycie samo w sobie . Tunele i estakady robią wrażenie. Płatność za autostrady na bramkach cały odcinek to 30€, Droga do promu wiedzie przez Florencję i Pizę i na prawdę warto spędzić tam troche czasu. My w jedną strone cały dzień zwiedzaliśmy Florencję a w powrotnej zajrzeliśmy na godzinę do Pizy  zobaczyć krzywą wieżę ( Na prawdę jest krzywa , nie tak troche tylko bardzo bardzo ).

Gdybym miał coś radzić w kwestii drogi to warto nie planować przejazdu przez Włochy w piątek/sobotę . Włosi tłumnie ruszaja nad morze i na autostradach przed Bolonią i Florencją tworzą sie korki.

"Prom"

Na Korsyke można dostac sie samolotem , lub po dojechaniu do Livorno we Włoszech , dopłynąc do niej promem .Trasa Livorno _Bastia jest najkrótszym i najbliższym nam połączeniem , ale oczywiscie nie jedynym . Promy wypływaja z kilku miast Korsyki i dopływaja zarówno do Francji jak i Włoch. Skupie sie jednak na tym jednym połączeniu bo jest optymalne , no i je znam wiec mogę się pomądrzyć.

Bilety na prom możecie kupić przez internet na stronie Mobby lub Corsica ferries. Możecie je również kupić na nabrzeżu.Według mnie Mobby jest tańszy. Jeśli tak jak my zdecydujecie sie na kupno biletów tuż przed rejsem to koniecznie zaplanujcie czas na znalezienie kas biletowych i dojazdu do kolejki na prom . Nic tam nie jest oczywiste . Kasy biletowe znajdziecie w pietrowym budynku z napisem sugerujacym shop , a droge na sam prom - intuicja :) . My wjechalismy na prom jako przedostatni , mimo 40 minutowej rezerwy. Dla pocieszenia w drodze powrotnej w Bastii , należy tylko nie za szybko wjechać do portu i w dośc logiczny sposób tablice swietlne i znaki prowadzą w określona kolejkę . Ustawianie samochodów na promie to przygoda , którą będziecie opowiadac wnukom.Metodę puszki z sardynkami musieli wymyslić własnie Włosi i stosuja ją przy upychaniu aut.Dodatkowo jesli na zewnątrz jest 34 stopnie to pod pokładem jest 43 i spaliny. Jest co wspominac .Co do samego rejsu to jest raczej nudny , prom płynie 30 km na godzinę i z tego dobre dwie i pół nie widac ladu. Po drodze mijamy Elbę . Na promie nie buja , ooby z choroba morska nie będą cierpieć . Rejs można spędzić na pokładach zewnętrznych na leżakach lub ławkach, lub w klimatyzowanych pomieszczeniach. Jest duża sala zabaw dla dzieci i pokój telewizyjny dla maluchów. Bar z kawa i lodami.Mogą płynąc zwierzęta . wolno palić.Nie należy martwić się wyjazdem z promu. Sam kombinowałem w którym momencie powinienem zacząc pilnowac auta.A wyglada to tak ,że dopóki prom nie przybije do nabrzeża , nikt nie schodzi do samochodów . potem zaczyna sie wywoływanie pokładów ( 5 poziomów ) i wedle tego nastepuje wyjazd. Rozładunek trwa 30-40 minut.

Porady

nie planujcie rejsu w sobotę .Bilety kosztujace w obie strony ok 70€ mogą  w sobote kosztowac 400€ i być nie dostepne.

nie obowiazuje zasada ostatni wjedziesz -pierwszy zjedziesz .

zapisz sobie poziom i  sektor w którym zostawiasz samochód, złóż lusterka,hamulec

zabierz z samochodu picie, jedzenie ,kurtkę, telefon . wszysko co Ci sie przyda podczas rejsu. Do samochodu nie wrócisz przez cały rejs- pokłady samochodowe są zamkniete

pies na promie ( ani na Korsyce) nie musi męczyć się w kagańcu, ale nie zdziw się jak ktoś go poklepie zakładając że nie gryzie.

weż na pokład karimatę jeśli chcesz ten czas przeznaczyć na sen . mnóstwo ludzi śpi w kazdym możliwym miejscu.

nie dzwoń i nie wysyłaj smsów z promu. 1 minuta 4€

No i dotarliśmy na Korsykę.

Dodano: 15.07.2010 23:03
Ostatnia aktualizacja: 21.10.2017
Komentarze: 1

Komentarze:

15.07.2010, 23:51

Super! Gdybym miała dziś jechać na Korsykę, mogę jechać w ciemno, tyle tu praktycznych informacji

Wersje językowe

urlopletter

Zapisz się na nasz newsletter, to nie kosztuje.
Zobacz archiwum
Ważne! Nikomu nie udostępniamy Twojego adresu

Wyszukaj hotel

Booking.com

Wyszukaj lot

Kursy walut

EUR
4.24
USD
3.59
CHF
3.66
GBP
4.72
Średnie kursy, 23-10-2017
Żródło: NBP

HOTELE

Booking.com

Wyszukaj kemping

Zasady cookies

Nasz portal używa plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.