Tyrol 2010 i inne atrakcje - część 19

19 września 2010 roku

Niebo już nieco otrząsnęło się po wyjeździe Ani i Zbyszka. Przestało płakać, od rana przybrało kolor niebieski i zaoferowało duuuuuuużo słońca. Po śniadaniu idziemy na spacer na położoną nad Laengenfeld  Ambonę Diabelską (Teufelskanzeln). Mijamy Aqua Dome, przechodzimy przez Oetztaler Ache i powoli wspinamy się do góry. Zatrzymujemy się  na chwilę przed ciągnącymi się dobrych parę kilometrów halami. Na niektórych świeżo skoszona trawa, na innych wypasają się krowy. Widok, który określamy nazwą jednego z producentów czekolady, a która według nas w pełni oddaje piękno alpejskiego krajobrazu.

Laengenfeld (powiększenie)

Laengenfeld, pastwiska, fot. autor

Dosyć o słodyczach. Idziemy do góry czerwonym szlakiem. Dochodzimy do Pestkapelle.

Pestkapelle (powiększenie)

Pestkapelle, fot. autor

Zbudowana została w 1661 roku. Stała się miejscem pochówku dla wszystkich, którzy zmarli na zarazę w 1614 roku. Ołtarz główny Pestkapelle powstał w 1670 roku. Sto lat później dobudowano w stylu rokokowym ołtarz boczny. Jego twórcą był Hans Reindl.

Pestkapelle1 (powiększenie)

Pestkapelle, widoczne ołtarze główny i boczny, fot. autor

Dalej do góry. Po drodze mijamy paśnik dla zwierząt. Opiekują się nim, podobnie jak w Polsce, myśliwi. Wreszcie jesteśmy na skrzyżowaniu dróg. Czerwony szlak prowadzi między innymi na Ambonę.

Ambona (powiększenie)

Widok z Ambony Diabelskiej, po lewej Burgstein, fot. Beatka

Zostaję przy głównej drodze, a Beatka idzie dalej. Po dwóch dniach szarego, brzydkiego nieba, aż miło grzać się w promieniach słońca. Widoki – zachwycające. Góry czasami w szalikach z chmur, czasami „z gołą szyją”. Ptaki drą się z radości. Po kilkunastu minutach przychodzi Beatka i schodzimy do domu.

Brand (powiększenie)

A tak z Ambony wygląda Brand, fot. Beatka

Wracamy inną drogą. Obchodzimy Aqua Dome. Po wczorajszym koncercie ani śladu. Namiotu, w którym pomieściło się około 1000 osób, już nie ma. Nikt, kto dzisiaj przejeżdżałby koło miejsca koncertu nie domyśliłby się, że w tym miejscu do później nocy odbywała się głośna (i bardzo fajna) muzyczna impreza.

Wczesnym popołudniem jesteśmy w pensjonacie. Nie ma jak to niedzielny, spokojny spacerek. Od jutra czeka nas trochę więcej pracy.