Listopad 2017

Podróże Musztardowej Hawany - północno-wschodnia Anglia - V

Czas w Anglii zleciał nam nie wiadomo kiedy. Dzisiaj wracamy do domu. Wstajemy około 7.00, szybki prysznic, śniadanie i małe sprzątanie (żeby gospodarze nie pomyśleli sobie, że przyjechali jacyś Hunowie z Europy Wschodniej). Około 8.30 przyjeżdża Ola.

Skała3 (powiększenie)

Zaczęliśmy na skałach, fot. autor

W samochodzie Dawid i opiekująca się nim Natalia. Wreszcie ruszamy. Dojeżdżamy do łączącej północ z południem Anglii autostrady A1 i pędzimy w kierunku Leeds. Nie dojeżdżamy tam jednak. Wcześniej Ola, na 47 zjeździe skręca w drogę A59,  by za chwilę wjechać w oznaczoną numerem A658. Nią dojeżdżamy do lotniska. Parkujemy (30 minut - 2 funty), zabieramy torby i plecak, a następnie idziemy odprawić bagaż rejestrowany. Żegnamy się z Olą, Natalią i małym Dawidem. Po nadaniu większej torby przechodzimy przez kontrolę dokumentów i bagażu podręcznego. Wchodzimy na halę odlotów i od razu stwierdzamy, że ładniejsze i większe jest lotnisko w Gdańsku.

Souter Lighthouse3 (powiększenie)

Zobaczyliśmy Souter Lighthouse, fot. autor

Wreszcie wywołują nasz lot. W pierwszej kolejnosci obsługa przewoźnika kontroluje czy nasz bagaż podręczny mieści się w przypisanym limicie. Sprawdzana jest dosłownie każda sztuka. Zabiera to trochę czasu, ale cóż takie prawo przewoźnika. Co niektórzy mają problemy z wielkością swoich bagaży i są odsyłani na koniec kolejki. Dopiero, kiedy wszyscy przejdą tę procedurę, otwarte zostają następne drzwi i wreszcie możemy iść do samolotu. Zajmujemy z Beatką miejsca pośrodku. Tak jak w poniedziałek praktycznie nie ma wolnych miejsc.

Marsden Grotto3 (powiększenie)

Nie rzuciliśmy się w dół ze skały samobójców w okolicach Marsden Grotto (bo niby dlaczego), fot. autor

Lot mamy spokojny. Prawie... Przed Gdańskiem samolot wpada w małe turbulencje, ale jakoś to przeżywamy. Lądujemy bez problemów. Stewardessa dziękuje pasażerom za wspólnie spędzone chwile i życzy miłego pobytu w ... Krakowie. Ludzie rzucają się do okien, by po chwili usłyszeć, że to tylko taki żarcik. Znowu kontrola paszportów i czekamy na torbę. Bagaż rejestrowany na lotnisku w Gdańsku odbiera się w starym terminalu. Przeniesienie tej czynności do nowego planowane jest dopiero przy jego ewentualnej rozbudowie.

Marsden Grotto4 (powiększenie)

I w nagrodę pochodziliśmy po pięknych plażach, fot. autor

Wreszcie na taśmie pojawia się nasza torba. Odbieramy ją, wychodzimy przed budynek i dzwonimy do Tomka. Umawiamy się pod nowym terminalem. Po przyjeździe taty pakujemy torby i ruszamy do domu (pamiętajcie, że można stać tam do 10 minut bezpłatnie, potem trzeba mieć w portfelu całkiem spore jak na polskie warunki pieniądze). W domu przechodzimy znany nam od dwóch lat rytuał, czyli cztery rude łapy w tańcu połamańcu, łaszenie się i radość widoczna na równie rudym jak łapy pysku. Do kolejnej podróży pies ma nas w domu...

Finchale Priory3 (powiększenie)

W Finchale Priory poszukaliśmy mnichów, fot. autor

Wybierając się do Anglii pomyślcie o tym, że ten piękny kraj nie ogranicza się tylko do Londynu z przyległościami. Warto pojechać na północny-wschód i zobaczyć fantastyczne miejsca. Niedługo będzie łatwiej. W najbliższym czasie ukazać się ma napisany po polsku przewodnik po tym terenie. Znamy autora i liczymy na to, że dotrzyma danego nam słowa...

Penshaw Monument3 (powiększenie)

A pod Penshaw Monument znaleźlismy mućkę, fot. autor

Byłbym niewdzięcznikiem, gdybym nie wspomniał o Oli, Piotrze, Natalii, Julii, Pawle i małym Dawidzie. Dzięki Wam Kochani czuliśmy się u Was jak u najbliższej rodziny. Mieliśmy wrażenie jakbyśmy znali się wiele lat i spotykali się wcale nie pierwszy, lecz któryś już raz. Za tę atmosferę i serca na dłoni nasze ukłony do samej ziemi. Nie wiemy tylko, czy z Waszego punktu widzenia to dobrze. Macie na stałe kolejnych gości i będziemy się tego bezwględnie trzymać! Romanowi życzymy by Jego i Rodziny angielska przygoda zakończyła się pełnym sukcesem. Mamy nadzieję, że po w miarę krótkim czasie aklimatyzacji będziecie mogli powiedzieć z czystym sumieniem, że warto było wyjechać i na nowo ułożyć sobie życie. Marcinowi i Agnieszce życzymy jak najlepszych nadawania i odbioru na wszystkich możliwych falach. Nie możemy także zapomnieć o czarnym potężnym czterołapie - dogu Kiarze, której przesyłamy mocne uściski.

Rzepak1 (powiększenie)

Wszystko to w prześlicznej północno-wschodniej Anglii, gdzie niebo łączy się z morzem i ... rzepakiem, fot. autor

Acha i jeszcze jedno. Na pewno zastanawiacie się skąd wziął się tytuł tego bloga. Wszystko zaczęło się 15 kwietnia br, kiedy w jednym ze sklepów mój wzrok przyciągnęła Musztardowa Hawana. Przymierzał ją jakiś mężczyzna, który bez żalu z niej zrezygnował. Hawana i ja tylko na to czekaliśmy. Zagościła na mojej głowie i w ten sposób zaczęła podróżnicze życie. Z tego co wiem bardzo jej się to spodobało i będzie nam teraz towarzyszyć podczas każdego, nawet najkrótszego wyjazdu. Niebawem dalszy ciąg Podróży Musztardowej Hawany...