7 grudnia, czyli lot i Hamburg

Zawsze mówimy z Beatką, że przyjaciele to największy dar, jaki człowiek może dostać od losu. W tym roku znowu lecimy do nich, czyli do Ani i Zbyszka do Hamburga. Dlaczego? Poza przemiłym spotkaniem, na które bardzo, bardzo, bardzo czekamy, są jeszcze adwentowe jarmarki, a to tygrysy lubią najbardziej.

Tato Beatki zawozi nas na lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku Rębiechowie. Widzimy zarys budowli nowego terminala, który ma obsługiwać gości podczas EURO 2012. Na lotnisku zauważamy spory ruch. Lecą samoloty do Berlina, Turku, Lubeki. A właśnie, ten ostatni to nasza linia.

Przechodzimy przez kontrolę bezpieczeństwa i tutaj niespodzianka. Prawie każdemu funkcjonariusze Straży Granicznej dokładnie sprawdzają bagaż podręczny. W naszej rodzinie "szczęście" to spotyka Beatkę. Oczywiście nie znajdują żadnych niedozwolonych przedmiotów, ale na przykład Finowie przed nami mieli spory problem. Otóż okazało się, że mają ze sobą alkohol, który nie był kupiony dzisiaj, tylko pod koniec listopada. Na nic zdały się tłumaczenia i pokazywanie, że wódka jest w nienaruszonej bezpiecznej torebce. Trunek pozostał na lotnisku. Trzeba również zwracać uwagę na pojemność przewożonych kosmetyków. Jedna z pasażerek miała "za duży" lakier do włosów i on także wylądował w pojemniku.

Nasz samolot przyleciał planowo. Wsiadamy na pokład i zgodnie z rozkładem startujemy. Po tym jak zapaliły się zielone światełka i wreszcie mogłem wejść do toalety słychać głos kapitana, że spodziewa się turbulencji i wszyscy mamy siedzieć przypięci pasami, a ubikacje zostają nieodwołalnie zamknięte.

W Lubece lądujemy około 16.10. Mamy tylko bagaż podręczny i od razu przechodzimy do stojącego przed budynkiem lotniska autobusu do Hamburga. Kupujemy bilety (po 10 euro od osoby. Z tego co pamiętam, cena w porównaniu do ubiegłego roku nie zmieniła się) i po kilkunastu minutach ruszamy.

Na austostradzie potężny ruch. Wąż samochodów ciągnie się po trzech pasach i to zarówno w kierunku Hamburga jak i Lubeki. Wreszcie dojeżdżamy. Kwadrans przed 18.00 wysiadamy na głównym dworcu autobusowym – Bus-Port Hamburg (ZOB) przy głównym dworcu kolejowym. Zbyszka jeszcze nie ma. Dzwonię i okazuje się, że przez potężne korki w mieście trochę się spóźni. Dla nas nie ma żadnego problemu. Idziemy na Hauptbahnhof.

Wchodzimy tam od strony Kirchenallee, północnym wejściem. Przy nim znajdują się serwis kolei niemieckich, gdzie dostaniecie szczegółową i dokładną informację na każdy temat oraz naprzeciw punkt, w którym można kupić Hamburg Card, umożliwiającą m.in. bezpłatne podróżowanie hamburskimi środkami komunikacji publicznej. Ania i Zbyszek mieszkają w strefie B. Za pojedyńczy bilet w jedną stronę musielibyśmy zapłacić 2,80 euro. Kupujemy więc ważną od jutra, trzydniową Gruppenkarte. Płacimy za nią 34,50 euro. Jeszcze w Polsce robiliśmy wyliczenia i wychodziło nam, że karta się opłaci. Jak będzie – zobaczymy.

Wracamy na dworzec autobusowy. Z nieba pada raz mocniejszy, raz słabszy deszcz. Spotykamy Zbyszka i jedziemy do czekającej w mieszkaniu Ani. Wreszcie się spotykamy i możemy romawiać, rozmawiać, rozmawiać...