Strefa Rezerwacji
Willa Home

ul. Tadeusza Kościuszki 20
87-720 Ciechocinek

Dlaczego warto dodać | Ostatnio dodane

Kalendarz wydarzeń

Maj 2018
pn wt śr cz pt sb nd
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10

linki

REKLAMA

Kup polisę on-line

ubezpieczenia

NASZA SONDA

Kartą, czy gotówką? Jak płacisz za granicą?
obojętnie
nie jeżdżę za granicę
wyłącznie kartą
tylko gotówką
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych „RODO”. Prosimy o zapoznanie się, jak będziemy przetwarzać Państwa dane po 25 maja 2018 r. Szczegóły: zakładka "Dane osobowe, Regulamin. Polityka prywatności" w dolnym menu strony.

Porady użytkownika bim2009

Biuro podróży musi się Tobą zaopiekować

Konsumenci, którzy z powodu nietypowych warunków atmosferycznych zmuszeni są do pozostania dłużej w miejscach, w których odbywali wakacje powinni zostać otoczeni opieką biura podróży. Organizator turystyki ponosi obowiązek udzielenia w czasie trwania imprezy turystycznej pomocy poszkodowanemu klientowi.
 
W sytuacji, w której konsument wykupił wycieczkę, ale organizator ją odwołał powołując się na siłę wyższą - konsument ma prawo do zwrotu wpłaconych pieniędzy. Swoich praw powinien dochodzić indywidualnie od organizatora. Zastosowanie będzie miał w tym przypadku art. 14 ust. 5 i 6 ustawy o usługach turystycznych. Posiłkowo można również stosować art. 495 § 1 Kodeksu cywilnego (zgodnie z art. 11 ustawy ma on zastosowanie w sprawach nieuregulowanych w ustawie o usługach turystycznych). Zgodnie z tym artykułem KC: jeżeli jedno ze świadczeń stało się niemozliwe wskutek okliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, strona, która miała to świadczenie spełnić, nie może żądać świadczenia wzajemnego, a w wypadku, gdy je otrzymała, zobowiązana jest do zwrotu według przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu). Konsument nie może dochodzić w takim przypadku odszkodowania.
 
Zdaniem Urzędu, konsument, który rezygnuje z wycieczki lub odstępuje od umowy z tego powodu, że przedsiębiorca zmienia istotne warunki kontaktu (np. termin wylotu), powinien otrzymać zwrot wpłaconych pieniędzy. Warto przypomniec, że zgodnie z prawem, jeżeli rezygnujemy z wyjazdu z naszej winy (np. znaleźliśmy tańszy wyjazd, wypadła ważna uroczystość w tym terminie itp), biuro podróży ma prawo zatrzymać część pieniędzy, ale musi ona odpowiadac kosztom przez nie poniesionym (np. rezerwacji hotelu, miejsca w samolocie itp) - przedsiębiorca musi to udokumentować.
 
Jednocześnie warto zauważyć, że w przypadku opóźnienia lotu, to na przewoźniku ciąży obowiązek zapewnienia noclegu, posiłku i innych przewidzianych w rozporządzeniu zabezpieczeń. Pasażerowie nie mogą domagać się finansowej rekompensaty, jeżeli opóźnienie nastąpiło z przyczyn niezależnych np. z powodu złych warunków atmosferycznych.
 
W przypadku problemów z odmową przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu należy skontaktować się z Komisją Ochrony Praw Pasażerów 22 520 74 84 kopp@ulc.gov.pl  działającą przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, a także Europejskim Centrum Konsumenckim 22 55 60 118.
Agnieszka Majchrzak
Specjalista
Biuro Prasowe
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej

Dodano: 29.04.2010 11:40
Ostatnia aktualizacja: 26.05.2018
Komentarze: 0

Wersje językowe

urlopletter

Zapisz się na nasz newsletter, to nie kosztuje.
Zobacz archiwum
Ważne! Nikomu nie udostępniamy Twojego adresu

Wyszukaj hotel

Booking.com

Wyszukaj lot

Kursy walut

EUR
4.30
USD
3.66
CHF
3.69
GBP
4.90
Średnie kursy, 28-05-2018
Żródło: NBP

HOTELE

Booking.com

Wyszukaj kemping

Zasady cookies

Nasz portal używa plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.