Twoje prawa w hotelu
Właściciele hoteli, pensjonatów, ośrodków wczasowych, kwater prywatnych lub innych obiektów przeznaczonych dla turystów mają wobec nich określone obowiązki. Płacąc za pokój zawieramy bowiem umowę o świadczenie usług i mamy prawo oczekiwać, iż będą one świadczone na odpowiednim poziomie.
- Turysta ma prawo do informacji, dlatego też właściciel obiektu musi w widocznym miejscu umieścić informację o nazwie hotelu lub innego obiektu, jego siedzibie lub imieniu i nazwisku osoby prowadzącej, rodzaju i kategorii, jak również o zakresie świadczonych usług wraz ze wskazaniem podstawowych usług i ich cen, a także o dostępności obiektu dla niepełnosprawnych.
- Wyjeżdżając na wakacje musimy domagać się spełnienia wszystkich obietnic, które złożone nam zostały w reklamie np. w katalogu turystycznym. Jeżeli na miejscu okaże się, że nie ma części usług, które reklamował właściciel, możemy domagać się rekompensaty, np. w formie stosownego obniżenia ceny. W takiej sytuacji warto powołać się na Tabelę Frankfurcką, która określa przykładowe wysokości odszkodowania w odniesieniu do ceny wycieczki, w przypadku określonych uchybień.
- Właściciele hoteli są też odpowiedzialni za nasze rzeczy pozostawione w hotelu. Nie mogą oni zwolnić się z tej odpowiedzialności, nawe jeśli taki punkt zawrą w umowie, czy regulaminie. Próby uchylenia się przez hotel od odpowiedzialności za rzeczy klienta nie uszczuplają jego praw. Kodeks Cywilny (art. 846) przewiduje tylko 3 sytuacje, kiedy właściciel hotelu lub innego obiektu może być z takiej odpowiedzialności zwolniony.
- Jeśli szkoda wynikła wskutek siły wyższej, a właściciel hotelu nie miał na nią wpływu, albo nie mógł jej przeciwdziałać, np. powódź,pożar, huragan
- Utrata rzeczy lub szkoda były wynikiem naszego zawinionego działania, np. nie zamknęliśmy okna na parterze, albo drzwi na klucz
- Szkoda lub utrata rzeczy nastąpiły w wyniku odwiedzin naszych gości
Jest to maksymalna wysokość odszkodowania. Jeżeli wyrządzona nam szkoda ma niższą wartość, możemy domagać się tylko kwoty odpowiadającej poniesionym przez nas stratom.
Jeśli mieszkamy w hotelu rekomendowanym przez Polskie Zrzeszenie Hoteli, przy reklamacji usług hotelowych można skorzystać z ich pomocy.
Opcja tylko dla zalogowanych
Wybrana opcja dostępna jest wyłącznie dla zalogowanych użytkowników. Zarejestruj się już teraz, szybko, łatwo i za darmo!