Strefa Rezerwacji

Kalendarz wydarzeń

Listopad 2017
pn wt śr cz pt sb nd
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10

linki

REKLAMA

NASZA SONDA

Kartą, czy gotówką? Jak płacisz za granicą?
obojętnie
nie jeżdżę za granicę
wyłącznie kartą
tylko gotówką

Autokarem po Polsce i Europie

Bilety autokarowe on line
TOP OKAZJE - najlepsze oferty biletów lotniczych, wycieczek i wyjazdów narciarskich. Sprawdź górne menu - druga zakładka od lewej.


Porady turystyczne. Na granicy Holandii

Dokumentem podróży uprawniającym do wjazdu i pobytu na terytorium Królestwa Niderlandów jest paszport bądź dowód osobisty.



PRZEPISY CELNE

W związku ze zniesieniem granic wewnętrznych w państwach Unii Europejskiej kontrole celne osób i pojazdów przeprowadzane są na całym terytorium Niderlandów. Policja oraz służby celne (Douane) mogą kontrolować legalność pobytu cudzoziemców oraz posiadanych przez nich przedmiotów, sprawdzać dokumenty, zawartość bagażu, przeszukiwać samochody oraz znajdujące się w nich skrytki. Kontrole celne są przeprowadzane głównie na parkingach przy autostradach.


PRZEPISY PRAWNE
W Holandii obowiązuje bezwzględny wymóg posiadania przy sobie dokumentu tożsamości - dotyczący to obywateli niderlandzkich oraz cudzoziemców. Obejmuje on nie tylko osoby pełnoletnie, ale również młodzież od 14 roku życia. Nieposiadanie dokumentu karane jest mandatem.

W Niderlandach dozwolone jest posiadanie tzw. miękkich narkotyków (soft drugs), ale tylko w niewielkich ilościach przeznaczonych na własny użytek. Posiadanie większej ich ilości, przewożenie lub handel nimi to czyny zabroniony podlegające karze. Całkowicie zabronione jest posiadanie twardych narkotyków (hard drugs).



MELDUNEK
W przypadku pobytu dłuższego niż 90 dni należy dopełnić obowiązku meldunkowego. Formalności meldunkowych dokonuje się we właściwym dla miejsca pobytu urzędzie gminy (Gemeentehuis). Uwaga: większość gmin niderlandzkich w procedurze meldunkowej odnoszącej się do cudzoziemców żąda przedstawienia paszportu, odmawiając uwzględnienia dowodu osobistego.


TERYTORIA ZALEŻNE OD KRÓLESTWA NIDERLANDÓW
Od 10 października 2010 r. wyspy Curaçao, Sint Maarten i Aruba to „kraje” wchodzące w skład Królestwa Niderlandów, mające własne rządy wybierane przez lokalne parlamenty. Z kolei wyspy Bonaire, Saba i Sint Eustatius są „nadzwyczajnymi gminami” w ramach Królestwa Niderlandów, a ich mieszkańcy mają czynne i bierne prawo wyborcze do parlamentu w Hadze.

Opiekę konsularną sprawuje nad nimi Ambasada RP w Caracas (Wenezuela). Na wyspy można wjechać wyłącznie na podstawie ważnego paszportu. Pobyt do 90 dni nie wymaga wizy. Lokalne władze imigracyjne mogą zażądać przy wjeździe okazania, np. biletu powrotnego oraz gwarancji posiadania wystarczających środków finansowych. Europejska Kar­ta Ubezpieczenia Zdrowotnego nie ma tu zastosowania. Zale­ca się wykupienie indywidualnego ubezpieczenia zdrowotnego.

Od 1 stycznia 2011r. oficjalnym środkiem płatniczym na wyspach Bonaire, Sint Eustatius i Saba stał się dolar amerykański (USD). Na Sint Maarten i Curaçao od 2012r. oficjalnym środkiem płatnicztym będzie gulden karaibski. Do tego czasu w obiegu jest gulden antyliański. Powszechnie akceptowane na wyspach są dolary amerykańskie (USD).

Źródło: Ministerstwo Spraw Zagranicznych

Podziel się informacją:

1 z 1 »

Wersje językowe

urlopletter

Zapisz się na nasz newsletter, to nie kosztuje.
Zobacz archiwum
Ważne! Nikomu nie udostępniamy Twojego adresu

Kup polisę on-line

ubezpieczenia

Wyszukaj lot

Wyszukaj hotel

Booking.com

Zasady cookies

Nasz portal używa plików cookie w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Kursy walut

EUR
4.21
USD
3.58
CHF
3.62
GBP
4.75
Średnie kursy, 23-11-2017
Żródło: NBP